၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ခရစၥမတ္ေန႔က ဟဲဟိုး၌ အဲပုဂံေလယာဥ္ ပ်က္က်ျခင္းမွာ ေလယာဥ္မႉး၏ မွားယြင္း
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း စံုစမ္းေတြ႕ရွိခ်က္ အစီရင္ခံစာမူၾကမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္ဟု
ဆိုသည္။
အဆိုပါ အစီရင္ခံစာကို ပို႔ေဆာင္ ေရး ၀န္ႀကီးဌာနသို႔ တင္ျပထားၿပီးျဖစ္ ေၾကာင္း ေလေၾကာင္း
ပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ တာ၀န္ရွိသူက အတည္ျပဳ ေျပာၾကားသည္။
ေလယာဥ္ပ်က္က်မႈ အထူးစံုစမ္းစစ္ ေဆးေရးအဖြဲ႕ ဥကၠ႒ အျဖစ္ဦးေဆာင္ခဲ့သည့္ ေလေၾကာင္း
ပို႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ ဒုတိယ ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ ဦး၀င္းေဆြထြန္းက လူႏွစ္ဦး
ေသဆံုးၿပီး ၁၁ ဦးေက်ာ္ ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ေသာ အဆိုပါ ေလယာဥ္ပ်က္က်ျခင္း၏ အဓိက
အေၾကာင္းအရင္းမွာ ေလယာဥ္မႉး၏ ဆံုျဖတ္ခ်က္ မွားယြင္းမႈေၾကာင့္သာျဖစ္သည္ဟု
အစီအရင္ခံစာ မူၾကမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားေၾကာင္း ျမန္မာတိုင္း(မ္)ကုိေျပာသည္။
"ေနာက္ဆံုး အစီရင္ခံစာ မူၾကမ္းကို ဒီဇင္ဘာလ ၂၂ ရက္ေန႔က ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးကို တင္ျပထား
ပါတယ္။ ဟဲဟိုး အဆင္းမွာ ေလယာဥ္မႉးရဲ႕ တဒဂၤဆံုး ျဖတ္ခ်က္ မွားယြင္းမႈေၾကာင့္သာ
ဒီမေတာ္တဆမႈ ျဖစ္ေပၚရတာပါ။ ဆိုလိုတာ ေလယာဥ္မႉးက လိုက္နာရမယ့္ အခ်က္ေတြကို
မလိုက္နာလို႔ ျဖစ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ေတာက္ေလွ်ာက္ သိုမွီးထားတဲ့ ေလယာဥ္အခ်က္အလက္အရ
ခရီးစဥ္ ေတာက္ေလွ်ာက္ ေလယာဥ္မႉးက ပံုမွန္အတိုင္းေအးေဆး ေမာင္းလာတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့
ဟဲဟိုး အဆင္းမွာေတာ့ သူ႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္လြဲသြားတဲ့အတြက္ ဒီမေတာ္တဆမႈျဖစ္ခဲ့တာပါ"ဟု
၎က ေျပာသည္။
အဲပုဂံမွ ျပန္ၾကားေရးႏွင့္ျပည္သူ႔ ဆက္ဆံေရး ဒါ႐ိုက္တာျဖစ္သူ ေဒၚဂေရ႕စ္က ေလယာဥ္မႉး
ဦးေမာင္ေမာင္ေထြး၏ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းခြင့္ လိုင္စင္အား အဆိုပါ မေတာ္တဆျဖစ္ၿပီး ကတည္းက
သိမ္းဆည္းထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ကုမၸဏီအေနျဖင့္ ေနာက္ဆံုးထြက္ရွိလာမည့္ အစီအရင္ခံစာကို
ေစာင့္ဆိုင္းေနေၾကာင္းေျပာသည္။
"ေလယာဥ္မႉးကိုေတာ့ အဲဒီကတည္းက လိုင္စင္သိမ္းထားလိုက္ၿပီး ေလယာဥ္ေမာင္းႏွင္မႈ ယာယီ
ရပ္ဆိုင္းထားပါတယ္။ ကြ်န္မတို႔လည္း ေနာက္ဆံုး အစီအရင္ခံစာကို ေစာင့္ေနပါတယ္။ အဲဒီ
အစီအရင္ခံစာက ေဖာ္ျပခ်က္အတိုင္းလည္း ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားမွာပါ"ဟု ၎က
ေျပာသည္။
"ဒီမေတာ္တဆမႈကို မီဒီယာေတြေကာ၊ ျပည္သူေတြကပါ စိတ္၀င္စားၾကပါတယ္။ ဘယ္လိုတရားစြဲ
မလဲ။ ဘယ္လိုေလ်ာ္မွာလဲ စသျဖင့္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဒီျဖစ္စဥ္ကို ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး
အဖြဲ႕အစည္း (ICAO) Annex 13 ျပဌာန္းခ်က္အရ ေလ့လာစီရင္ထားတာျဖစ္တဲ့အတြက္
ေလယာဥ္ မေတာ္တဆ ပ်က္က်ရျခင္းကိုပဲ အဓိက ထားပါတယ္။ ေနာက္ ဒီလိုထပ္မျဖစ္ေအာင္
ဘယ္လိုႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ ကာကြယ္မလဲဆိုတာကို အၾကံျပဳ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ လက္ရွိေတာ့
အဲဒီအစီရင္ခံစာကို ၀န္ႀကီးဌာနကို တင္ျပထားၿပီး မၾကာမီဌာနရဲ႕ ၀က္ဘ္ဆိုက္မွာ တင္ထားမွာပါ"
ဟု ၎ကေျပာသည္။
ေလယာဥ္မွာ ရန္ကုန္-မႏၲေလး-ဟဲဟိုး-ရန္ကုန္ ခရီးစဥ္ အျဖစ္ပ်ံသန္း ေျပးဆြဲေနေသာ အဲပုဂံ
ေဖာ္ကာေလယာဥ္ XY-AGC ေလယာဥ္အမ်ဳိး အစားျဖစ္သည္။
ေလယာဥ္ေပၚတြင္ ေလယာဥ္မႉး ဦးေမာင္ေမာင္ေထြး အပါအ၀င္ ေလယာဥ္အမႈထမ္းေပါင္း
ေျခာက္ဦး၊ ႏိုင္ငံျခားသား ၄၈ ဦးႏွင့္ ျပည္တြင္းခရီးသည္ ၁၇ ဦး၊ စုစုေပါင္း ၇၁ ဦး စီးနင္းလိုက္ပါလာ
ခဲ့သည္။
ေလယာဥ္သည္ ဟဲဟိုးေလဆိပ္သို႔ ေတာင္ဘက္မွ ေျမာက္ဘက္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ဆင္းသက္စဥ္
ပ်က္က်မီးေလာင္ ကြ်မ္းခဲ့ၿပီး ေလယာဥ္ေပၚပါ ဧည့္လမ္း ၫႊန္ျဖစ္သူ မႏြယ္လင္းရွိန္ႏွင့္ ေျမျပင္ေပၚ
တြင္ ဆုိင္ကယ္ ေမာင္းႏွင္းလာသူ ဦးျပားဆိုသူ ေသဆံုးခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ ႏိုင္ငံျခားသားအခ်ဳိ႕၊ ေလယာဥ္မႉး ႏွစ္ဦး၊ ဧည့္လမ္းၫႊန္ႏွစ္ဦးႏွင့္ အျခား ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္
ေမာင္းႏွင္းလာသူ တစ္ဦးလည္း ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သည္။
ထုိေလယာဥ္သည္ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ထုတ္ ေဖာ္ကာ ၁၀၀ အမ်ဳိးအစား ေလယာဥ္ ျဖစ္ၿပီး British
Midland International ကုမၸဏီမွ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္တြင္ အဲပုဂံ ကုမၸဏီက ၀ယ္ယူခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ေလယာဥ္အသံုးျပဳေနသည့္ သက္တမ္း ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္ရွိၿပီျဖစ္သည္။
အဲပုဂံေလေၾကာင္းလိုင္းအား ထူးထေရးဒင္းကုမၸဏီ ဥကၠ႒ျဖစ္သူ ဦးေတဇက ၂၀၀၄ ခုႏွစ္၊
ႏို၀င္ဘာလတြင္ စတင္ထူေထာင္ခဲ့သည္။
by myanmar times
No comments:
Post a Comment